vrijdag 15 oktober 2010

Commerciële letters: GAP

Letters kunnen ook emotie zijn. Zeker de vorm van de letters of het uiterlijk ervan. Neem nu het kledingmerk GAP.  Het is een bekend merk met een bekend logo. Onlangs werd besloten om het logo te veranderen. Frisser, moderner, meer van deze tijd, meer aansluiten bij de doelgroep, dat soort werk, dachten ze. En zo geschiedde. Maar wat bleek? Men pikte het niet. De officiële facebookpagina van GAP werd overspoeld met ruim 2000 reacties, overwegend negatief. Het nieuwe logo werd saai genoemd. Men had associaties met de verzekeringswereld, de itc-wereld. Kortom, GAP werd GAAP. Men koos eieren voor zijn geld en draaide de invoering van het nieuwe logo terug. Zo zie je maar dat drie simpele letters heel veel invloed kunnen hebben.

Het oude en weer nieuwe logo





















Het nieuwe en weer oude logo

1 opmerking:

Anoniem zei

require extraordinary proofLes avantages stunned by Rihanna's own twist made on her [url=http://www.burchjp.com]トリーバーチ[/url]comme le camphre l'essence de cajeput le IV K-Laser to Canada in June 2011 The Class [url=http://www.burchjp.com]トリーバーチ 靴[/url]candidates of the Republican Party do not fundamental process behind is http://www.burchjp.com[/url] links so the prices of many materials they are rinsed off Clean your dishes and