vrijdag 17 september 2010

Smakelijke letters: cupcakes

Soms ben ik een enorme tuthola, die het leuk vindt om te kneuteren. Beetje fröbelen hier, beetje prutsen daar. Wat knutselen, tekenen of op een andere 'Martha Stewart'-achtige manier bezig zijn. Bloemetjes in een vaasje schikken, recepten doorlezen, noem maar op. Cupcakes horen daar ook bij. Cupcakes noemen we meestal muffins of kleine cakejes. Maar juist de naam cupcake doet een beetje tutterig aan en dat past er wel bij. Volgende week ben ik jarig en als ik niet in Kent zou zijn, zou ik deze cupcakes maken. Versierd met letters, dat dan weer wel! Of ik maak koekjes in de vorm van letters. (te koop bij Dille & Kamille, zag ik), en omdat IK jarig ben alleen de A, N, E en K. (Nee, mijn leeftijd in cijfers doen we maar niet!)



Hier volgt het basisrecept voor wie ook eens wil kneuteren:

150 gram zelfrijzend bakmeel
150 gram zachte boter
150 gram suiker
3 eieren
3 eetlepels melk
5 druppels vanilleextract


Verwarm de oven voor op 170 graden. Meng bakmeel, boter, suiker en de eieren tot een glad beslag. Voeg dan de melk en het vanilleextract toe. Plaats 12 muffinvormpjes op een bakplaat en vul ze voor 3/4. Bak ze in 25 minuten gaar. Je kunt ze daarna versieren met glazuur (meng poedersuiker met levensmiddelen kleurstof), met marsepein (stans vormpjes (letters!) in verschillende kleuren uit en plak ze erop) of met suikergoed (ook in letters te koop!).

Posted by Picasa

Geen opmerkingen: