Deze blog gaat over letters. Letters in woorden, zinnen en boeken en letters die je zo maar in het wilde weg tegenkomt. Letters die verbazen, ontroeren of lachwekkend zijn. Mooie letters en lelijke letters. Toevallige letters en (goed)bedoelde letters.
maandag 17 september 2012
Waarschuwende letters: Don't text and drive
Claro is de grootste mobiele telefoonaanbieder in Zuid-Amerika. Zij hebben een campagne ontwikkeld zodat men zich bewust wordt van de gevaren van sms-en en rijden tegelijk. Het aantal ongelukken ten gevolge van het gebruiken van de mobiele telefoon terwijl men rijdt, is enorm gestegen. In deze reclamecampagne willen ze laten zien dat één letter al teveel kan zijn. In het Portugees luidt de boodschap: “Basta uma letra. Enquanto dirige, não envie torpedos”. In het Nederlands betekent dat: 'Eén letter kan al genoeg zijn. Sms niet wanneer je rijdt.'
De posters laten een grote letter zien met aan de horizon een obstakel. De boodschap is duidelijk: Eén letter lijkt heel weinig, maar kan voldoende zijn om jezelf en je omgeving in groot gevaar te brengen. Deze campagne werd gemaakt door het reclamebureau Olgilvy Brasil.
Labels:
design,
grafisch design,
maatschappij,
reclame,
straat,
typografie
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten